Dr. Jake, Mr. Hyde

Címkék: visszhang saját novella dr. jake

2008.09.17. 11:00

 3 év telt el, mire újra lett időm SF-vizekre evezni. Írtam én közben, csak mást: reklámokat, újságcikkeket, kommunikációs stratégiákat, ilyesmiket.

És eljött az idei év májusa. És lőn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Dr. Jake, Mr. Hyde  az Impresszióról, és annak következményeiről szól. Az Index így ajánlotta:

Kánai András Dr. Jake és Mr. Hyde című novellája pedig bemutatja, mi történne az emberiséggel egy nagyon furcsa globális esemény után, nevezetesen vége szakad a népek egymás iránt tanúsított agresszív viselkedésének.

 

Előtte

A novella 2006 augusztusában, egy munkanap alatt íródott. Habár a munkát meg az írást szinte kényszeresen szétválasztom, akkor - a nyári holtidőben - nem sok tennivalóm akadt, úgyhogy egy nap alatt végeztem a novellával.

Gondoltam én, de tévedtem.

Elküldtem a Galaktikának, és az Attila vissza is hívott, és rámutatott néhány olyan pontra, ahol megbicsaklik a sztori. Egyszóval, logikai bug-ok fészkelték bele magukat a novella zsenge, lágy részeibe. Át kellett írnom. Viszont újra beindult a malom (az Attila pont rádióreklám felvétele közben keresett), és a project vakvágányra került. Tavaly decemberben azután, karácsony és szenteste között sínre tettem, kibővítettem, elvarrtam a kilógó szálakat.

Stílusában egy idősebb ember monológjaként írtam meg, ami megintcsak jó leckének bizonyult. 

 

Utána

Vélemények a solaria.hu fórumáról:

Pro: 
+ kellemes stílus; 
+ a visszaemlékező kerettörténet; 
+ jó felépítettség; 
+ a jellemek leírása, bemutatása; 
+ a fordulatos történet... 

Kontra: 
- ...ami a vége felé túlbonyolított a szerző; 
- emiatt a végét kicsit erőltetettnek éreztem; 

(Necroman_Mk2)

 

 A Dnyeprov- és a Kánai novellák tetszenek nekem is a legjobban. 

(adamek62)

 

A legtöbbet talán A dzsinn asszonyán filóztam, a legjobban megírtnak A hős, aki visszatért című írás tűnt, míg a legérdekesebb történet nekem Kánai András novellája, a Dr. Jake, Mr. Hyde volt.

(gaboca1200)

 

Kánai András: Dr. Jake, Mr. Hyde 
Hát ebben legalább vannak ötletek. Persze ha következetesek akarunk maradni, akkor a professzor lelkének csak a kezelések idejére kellene a kutyában lennie, de egye fene, ezt elnézem. A földönkívüli beavatkozás olyan elsőszülöttes stílusú, csak azt nem értem, honnan a fenéből jött rá a professzor, hogy mindez mit jelent. Hogy attól kezdenénk el szeretni egymást, hogy rájövünk, nemzetünk milyen kínokat okozott másoknak? Nekem nem túl hiteles gondolat. És megint a cím: ha már kutya, mért nem lett Dr. Jackal a hős? Minden hibája ellenére tisztességesen meg van írva. 

Pont: 7 

(adeptus)

 

Az utolsó hozzászólásból számomra már csak egy kérdés adódik: emberek, mi a csoda az az "elsőszülöttes stílus"?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sfinsider.blog.hu/api/trackback/id/tr4667398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adeptus · http://voxadepti.wordpress.com 2008.09.18. 21:31:17

Az elsőszülöttes stílus azt jelenti, hogy hasonló a beavatkozás jellege, mint az idegeneket Elsőszülöttek néven említő Űrodüsszeia-történetekben.

Egyébként nekem úgy tűnik, kicsit túl érzékenyen reagálsz a kritikákra.

SFinsider 2008.09.19. 00:16:46

Köszi!

Nem, nem vagyok érzékeny, ha annak tűnt valamelyik megjegyzésem, az csak a véletlen munkája.

A kritikákat szeretem, mert tök érdekes, hogy mások hogyan értelmezik az írásaimat. Úgyhogy a tied is hasznos volt.

SFinsider

Tonda 2008.09.27. 00:40:24

(Nem tudom ezt a nyamvadt indapassos profilt megváltoztatni, úgyhogy itt, úgy látom, Tonda leszek. Ezen a néven osztom az észt egy fordítós blog hozzászólásai közt; reméltem, sose derül ki, hogy kit takar a nick. Grrr...)

Sziasztok. A legelső bejegyzéshez akartam hozzászólni, de megláttam, hogy itt van adeptus, úgyhogy átjöttem inkább én is ide.

Na, az elsőben meg érzékletes volt az újságlobogtatás leírása, én ugyanezt tettem és éreztem, amikor az újraindult első számban ott volt az első galaktikás novellafordításom. Aznap minden osztállyal dolgozatot írattam, én meg kinyitottam az úságot a nevemnél, és NÉZTEM.
És jó volt a kuczkás sztori is. Én sajnos sohasem találkoztam vele személyesen.

Chelloveck

Tonda 2008.09.27. 00:52:34

Itt meg egy hosszú kommentem volt; miért nyelte be a gép? Na, majd holnap újraírom, nincs most türelmem ehhez.

Tonda 2008.09.27. 01:10:07

(Ja, most meg már itt van, sikerült megint idiótát csinálni magamból, hála istennek...)
süti beállítások módosítása