A Mélység egyenletei

Címkék: saját novella

2008.11.11. 12:18

 A Hipergalaktika 02-ben megjelent sok tekintetben is különleges novellám.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tartalom

Valahol a jövőben leendő matematikusokat képeznek egy űrállomásokon. Az erre kitalált "eszköz" egy Toposz-nak nevezett virtuális valóság, amely felerősíti és vizualizálja a matematikai gondolkodást. De nem minden tökéletes: úgy tűnik, hogy a Toposzban létezik egy titokzatos hely, a Mélység, ahol különös dolgok történnek...

 

Nem bölcsésznek való vidék

A novella különlegességét három tény jelenti. Az első, hogy extra rövid idő, gyakorlatilag két és fél hét alatt kellett megírnom. A második nehezítő gyakorlatnak a témaválasztás bizonyult.

A Galaktika szerkesztője ugyanis kijelölt nekem egy pályát, és ez az oktatás jövője volt. Egy kósza ötletből indultam ki. Történt ugyanis, hogy egy SF-regény angol nyelvű ismertetőjében az állt, hogy egy szereplő egy "binary system"-be utazott. Ezt félreértelmeztem, és az eredeti, csillagászati jelentés helyett a számokra gondoltam. Amikor észrevettem a tévedésem, akkor gondolkodtam csak el azon, hogy milyen lenne, ha tényleg számrendszerekbe lehetne utazni?

Innen indult az egész, hogy végül ebbe a novellába torkolljon, amelyet - a Dr. Jake, Mr. Hyde-hoz hasonlóan - ismét E/3-ban írtam meg.

A novella egy alműfaj az SF-en belül, bölcsészként kihívást jelentett ilyet írni, remélem, kevés hibával abszolváltam a feladatot. Ez a harmadik különlegesség.

A matematikai jellegű scifik további példái itt.

(És megintcsak elképesztő, hogy milyen társaságba keveredtem: elég megnézni a borító alját! :-))

A bejegyzés trackback címe:

https://sfinsider.blog.hu/api/trackback/id/tr41763224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matney 2008.11.11. 22:47:41

Gratulálok! Nem tudom, mikor juthatok hozzá, mert a könyvesboltig vezető alagút még nincs teljesen kész...

Viszont megnéznék egy olyan eszközt, ami a matematikai gondolkodást vizualizálja. Két matematikus van a családomban... :-D
süti beállítások módosítása